Tuesday 4 January 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011.


Besarrrr...punya...

Dah lama beno aku tak update blog ni...tak sempat dan banyok koje....sempena kehadiran tahun baru 2011..aku nak ngucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU...
Tahun baru je ari tu..aku takde le program ngail yang best sangat....kebetulan pulok..ayor sungei peghok tak le beghape cantik...asyik keruh je manjang....
Nak dijadikan ceghite...ada la kawan aku daghi shah Alam...dia ni kaki fly...bukan fly macam sekolah dulu...tapi kaki mancing layang.....nak meghase mengilat kat sungei peghok katenye...ate..udah nengok aku asyik begambo dengan ikan sebaro beso
je....itu yang buat dia ngeletor lutut tu agoknya....
Maka..seawe pukui 7.30 pagi..aku dah sampe ke Teghoso..ajak dia makan nasi lemak kat kedai Kok Yoh.....lepaih tu...si Ibni dengan Ilah pulak...( deme ni baru nak berjinok2 dengan fly fishing nih )...mintak le tunjuk ajo dari kawan aku ni mengenai cara nak masang tali fly dan sebagainya.....ghame juga yang berminat ghupenye....
Dah siap...kami pun bergerak le ke sungei Peghok....dengan satu tujuan..nak mengilat sebaro....kami guna dua bot....keadaan ayo sungei cukup cantik...tapi....arus cukup le deraih....campaok batu pun hanyut....tapi bak kate dek oghang...alang2 seluk pekasam...bior sampe ke pangke lengan...layan juge le...
hasilnya..memang le kumpo....( takde le )...tengah melayan mengilat tu...Sam Tikus pulak nelepon...katenye dia dapat toman 10 kilo kat sangko.dia pake
umpan keli saiz ikan bako.....ape lagi...aku sughuh le dia bawak ikan tu ke sangko....masa tu dia dah bawak balik dah ikan tu....
bila sampe je ke sangko....aku tengok..mak datuk...besonya..memang 10 kilo le....ate...kami yang kumpo ni..takkan nak tengok je..apa lagi...sesi begambo le...hehehehehe....jadi le..numpang gambo ikan oghang.....numpang seghonok je....
Itu la peristiwa tahun baru 2011 ni dalam arena mancing....deng
an azam....aku akan caghi juga toman beso tu kat sangko....

satu lagi...hehehehe...

No comments:

Post a Comment