Thursday 19 February 2009

Dapat juga...

Berat weh....

Ari tu...17.02.09...ari Selasa....kebetulan lak aku cuti.....apa lagi... pegi ngail le....port macam biase...kat sangko ikan kat Pulo Kemiri nu....memula tak tau nak pake umpan ape....tengok kat dalam sangko...ada pulok ikan keli belen umpan semalam....


Aku pu cangkuk je le umpan keli tu kat mata kail Mustad yang tajam tu....ngelupor keli tu...apa leh buat....nasib le dah jadi umpan....aku tahan je le kail tu...sambil tu aku mancing guna pancing aku satu lagi...cadangnya nak nagil kaloi....


Tengah aku ghalit boh umpan kat kail satu lagi..tetiba...sreeetttttttt....menjerit lak mesin kail aku yang berumpankan keli tadi.....dah kena toman le tu....aku pun layan le.....syok juge melayan ikan toman ni....bebekalkan mesin Banax SX3000 dengan rod White Rabbit....line pulok 30 paun....takde masalah nak nariknya.....yang susoh sikit masa nak ngangkat keatas tu...sauk tak ade....aku belit ke la kat lengan....dekat nak luka juge le...kena belit dengan tali steel tu...


Hasilnya....dapat le sekor lagi bapak toman..beratnya 9 kilo......ini le toman paling beso yang aku peronah dapat.





Hehehehehehehehheehhe......jadi le....seko sorang....

No comments:

Post a Comment