Sunday 22 February 2009

Dapat Lagi.....

bekilat muka....hehehehe..paneh weh...

Ari Sabtu yang lepas aku dengan Inspecta Asri pegi nagil lagi...kali ni kami p try kat lubuk Jawang balik. Umpan udang je...sauk kat same yang banyak kat sunge Perak tu. Memula...si inspecta punya kail ditarik ikan...dia pun tarik le.....naik le seko pari sungai.....


Lepas tu....bunyi riuh rendah....bebudak IPT mane lak berakit tu.....bising lak jadinya...tapi pada masa yang sama....si Inspecta dapat lak lagi seko pari....cis..bengkek je rasenye...
lebih kurang jam 2...kami pun blah le...ape nak tunggu lagi ..umpan dicubit pun idak.
...ari pun paneh...sampe kat sangko...aku mancing lagi...tahan umpan keli idup...

si Inspecta dah balik...nak bako pari katenye....dekat sejam aku mancing...apa takde....sambil2 kemas barang nak balik..
tetiba...sreeeettttttttttttttttttttttttt.............bunyi mesin Banax SX3000 aku menjerit....toman dah makan le tu.....kau pun karau le....dibantenye dia bawak masuk bawah sangko.....bebelit lak kat sangko.....tapi...sabo punya pase...aku ikut sikit2...betuikan tali ysng terbelit tu.....tu dia...naik la toman dalam skala 4-5 kilo. Aku ingatkan 10 kilo....dari cara dia membawak keluo tali tadi.....mak aih.....kuat bebeno...tapi tak kisah le...alhamdulillah...


wuiiyyoooooo......

8 comments:

  1. toman lagi...
    aku nk request..
    blk kg nnti nk mkn udang galah
    bole?

    ReplyDelete
  2. ingat nak caghi udang tu main kutip je ke???...susah weh.....bagi je duit kat aku...aku p bli kat Tesco..heheheheh

    ReplyDelete
  3. udang kt tesco watpe...
    cesss.....
    xkesoh le nk bg ikan pe..
    jnji ikn sungei...
    bako sdp jgk.. =D

    ReplyDelete
  4. balik je kampung...nanti caghi le

    ReplyDelete
  5. hehe..aku bknnye pandei nk ngail..
    mkn tau le..

    ReplyDelete
  6. Bang mintak izin post gambo blog bang yang berkaitan ikan temoleh tu, teman copy taruk kat dalam www.lubuk.net.. teman orang kuale. join mancing skali boleh ke? ape ape he, msg teman kat email: dorayaki_08@yahoo.com ok. kalau izin bagi tau kalo tak izin pon bagi tau,ok!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete